گلهایی که شاهکارهای گران قیمت شدند + تصاویر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۷۸۴۸
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «جیم فارنت» هنرمند معاصر بریتانیایی است. آثار این هنرمند از مکتب رئال آمریکایی متاثر هستند. تابلو نقاشی که گلهایی را در نزدیکی پنجره به تصویر میکشد یکی از آثار این هنرمند به شمار میرود. دسته گل این نقاشی و حتی گلبرگهای پژمرده بسیار واقعی به تصویر کشیده شدهاند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«مینای چمنی و گل نخود» اثر «جیم فارنت»
در این نقاشی همچنین نحوه به تصویر کشیدن سایه گلها، گلدان و پنجره بر روی دیوار قابلتوجه است. عناصر مختلف این نقاشی که با نام «مینای چمنی و گل نخود» شناخته میشود، تصویری شبیه به یک عکس واقعی از گوشه یک اتاق دنج در روز آفتابی را به وجود آوردهاند.
«میخک و کلماتیس در گلدان بلوری» اثر «ادوارد مانه»
تابلو نقاشی از تصویر کلماتیسهای بنفش اثر «ادوار مانه» نیز در این فهرست قرار میگیرد. «ادوار مانه» نقاش مشهور امپرسیونیست بود که گلها موضوع بسیاری از نقاشیهای او را تشکیل دادهاند. تابلو نقاشی «میخک و کلماتیس در گلدان بلوری» یکی از آثار کمتر شناخته شده این هنرمند به شمار میرود.
«دسته گلهای متفاوت» اثر «لورا کومبس هیلس»
بیشتر بخوانید
از نقاشیهایی که بالاترین قیمت را در حراجیهای بزرگ به دست آوردند، چه میدانید؟
نقاشی بالا، تصویری از دستهگلی شامل چند نوع گل است که توسط «لورا کومبس هیلس» خلق شده است. «لورا کومبس هیلس» که یک نقاش و تصویرگر آمریکایی بود، در سال ۱۸۵۹ متولد شد. او بیشتر در خلق نقاشی با آبرنگ و مداد شمعی تخصص داشت و اغلب طبعیت بیجان را برای موضوع نقاشیهایش انتخاب میکرد. تابلو نقاشی «دستهگلهای متفاوت» یکی از آثار این هنرمند به شمار میرود.
بازآفرینی «گلهای داوودی»
گلها همواره نقش اساسی در هنر آسیایی ایفا کردهاند و به عنوان نماد، مورد استفاده قرار گرفتهاند. «توسا میتسوکی» نقاش گلهای داوودی بود. او در سال ۱۶۱۷ در ژاپن متولد شد. نقاشی بالا درحقیقت یک بازآفرینی است. او احتمالا نسخه اولیه این نقاشی را در اوایل قرن هفدهم خلق کرده بود.
«گل در گلدان سفالی» اثر «جان لورنتز جنسن»
نقاشی بالا یکی از آثار «جان لورنتز جنسن» است. این هنرمند دانمارکی در سال ۱۸۰۰ متولد شد و در به تصویر کشیدن گلها تخصص داشت. او تابلوهای نقاشی متعددی از چند گل در گلدان و یا سبد با پس زمینههای تیره یا خنثی خلق کرده است. علاوه بر این، پرندگان، میوهها و گیاهان نیز سوژه نقاشیها این نقاش بودند.
«گل صدتومانی» اثر «میا تارنی»
«میا تارنی» نقاش معاصر بریتانیایی است که نقاشی کردن را با خلق پرتره آغاز کرد، اما بعدها به خلق تابلوهای نقاشی با موضوع طبیعت بیجان و گل روی آورد. این هنرمند، زیبایی گلها را در تابلوهای نقاشی عظیم با در نظر گرفتن جزئیات به تصویر میکشد.
«گل آهاری» اثر «فلوریس هندریک ورستر»
«فلوریس هندریک ورستر» نقاش هلندی متولد ۱۸۶۱ بود. او در خانواده هنری متولد شد و از سوی اعضای خانواده برای حرفهاش تشویق میشد. او مدتی را در آکادمی سلطنتی هنر لاهه تعلیم دید و چند سالی تحت تاثیر سبک این آکادمی نقاشی کرد. طبیعت بیجان از جمله سوژههای نقاشی این هنرمند بود.
«رزها و یاسمن در گلدان» اثر «پیر آگوست رنوار»
هنرمند بعدی این فهرست یک نقاش امپرسیونیست است. از آنجایی که امپرسیونیستها اغلب در فضای باز نقاشی میکشیدند، علاوه بر منظرههای طبیعت، گلها نیز از جمله موضوعات نقاشیهای اغلب این هنرمندان بودند. تابلوی «رزها و یاسمن در گلدان» اثر «پیر آگوست رنوار» نمونهای از این آثار به شمار میرود.
«شقایق و بابونه» اثر «ونگوگ»
منصفانه نیست که درباره به تصویر کشیدن گلها در تابلوهای نقاشی صحبت کنیم، اما از «ونگوگ» نام نبریم. این نقاش هلندی مشهور، تابلوهای نقاشی بسیاری با موضوع گل خلق کرد که در این میان گلهای آقتابگردان او مشهورتر شدند. اما شقایقها نیز سوژه نقاشیهای او بوده اند. «ونگوگ» در فاصله ۱۸۸۶ تا ۱۸۹۰ هفت تابلو نقاشی با موضوع شقایق خلق کرد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: تابلو نقاشی تابلوی نقاشی نقاشی گل تابلو های نقاشی شمار می رود تابلو نقاشی یکی از آثار متولد شد نقاشی ها دسته گل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پایان شگرد گرانفروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
خبرگزرای مهر؛ گروه مجله: مدتی است که استفاده از واژه «عجله» توسط شرکتهای تاکسیهای اینترنتی، نقل محافل خبری شده است؛ گاهی با عنوان «عجله دارم» و گاهی تحت عنوان «عجله ندارم». اسنپ از سال ۱۳۹۹ گزینهای تحت عنوان «عجله دارم» را به سفرهای خود اضافه کرد. این گزینه که باعث افزایش بیقاعده نرخ کرایه اسنپ بود. بعد از آن شرکت تپسی هم این گزینه را در دسترس کاربران خود قرار داد. افزودن گزینه «عجله دارم» واکنشهای گستردهای در فضای مجازی به همراه داشت.
تا اینکه در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ «محمدعلی اسفنانی» سخنگوی سازمان تعزیرات اعلام کرد: «این گزینه مصداق گرانفروشی است و تخلف محسوب میشود». اسنپ و تپسی بعد از فشارهای تعزیرات مجبور به حذف این گزینه شدهاند. اما قبل از اینکه تعزیرات به این ماجرا ورود کند، تپسی از تاریخ ۵ دیماه ۱۴۰۲ گزینهای تحت عنوان «عجله ندارم» به سفرهای خود اضافه کرده بود. کارکرد گزینه عجله ندارم به صورتی بود که اگر مسافر تا پنج دقیقه برای رسیدن تاکسی صبر میکرد، بخشی از مبلغ کرایه سفر او کم میشد.
دور زدن ممنوع
بیقاعدگی که درباره گزینه «عجله دارم» وجود داشت در مورد «عجله ندارم» نیز به چشم میآمد. مسافران با این سوال مواجه بودند که آیا هزینهای که به عنوان کرایه اصلی به مسافر ارائه میشد، قیمت واقعی آن بوده؟ آیا پس از کم شدن مبلغی از کرایه، مسافر به علت عجله نداشتن و منتظر ماندن واقعاً تخفیفی دریافت کرده است؟
تجربه کاربران میگوید تپسی، مبلغ سفر را افزایش میداده و در واقع پس از فعال شدن گزینه «عجله ندارم» همان مبلغی که سایر تاکسی اینترنتیها در حالت معمول برای سفر نشان میدهند را از مسافر میگیرد. شماری از آنان نیز در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند. یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تپسی در اقدامی عجیب عجله دارم را حذف کرده است اما عجله ندارم را دست نزده است.» کاربر دیگری گفت: «تپسی هنوز گزینه عجله ندارم دارد و در کل، نرخهایش از اسنپ بالاتر است.» یک حساب کاربری در توضیح گزینه «عجله ندارم» نوشت: «این گزینه در واقع عجله دارم را دور زده است. قیمت پیش فرضاش شده قیمتِ عجله دارمِ قدیم، و اگر بخواهی ارزانتر بشود باید عجله ندارم را بزنی!»
کاربری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «وقتی حکمرانی شوخی باشهد این میشود که پلتفرم سرکش در ازای حذف گزینه عجله دارم و کسب سود مازاد نهایتاً ۷۰ درصد اوقات، سود مازاد همیشگی را با اضافه کردن گزینه تمسخرآمیز عجله ندارم جایگزین میکند…»
ذرهبین تعزیرات
گرچه اسنپ و تپسی بلافاصله بعد از ورود جدی تعزیرات به ماجرا، مجبور به حذف گزینه «عجله دارم» از سفرهای خود شده و سعی داشتند کمتر در معرض تذکر قرار بگیرند؛ اما تعزیرات که به نظر میرسد تمرکز خودش را روی این شرکتها گذاشته، در پی گلایه این شرکتها خطاب به آنها اعلام کرد: «اگر نگران رانندگان خود هستند کمیسیون خود را کاهش دهند».
در این بین شرکت تپسی با گزینه «عجله ندارم» خیلی آرام به کار خود ادامه میداد؛ اما باز هم نتوانست از ذرهبین تعزیرات راه به جایی ببرد. در نهایت از ابتدای هفته جاری (۸ اردیبهشت ماه) با دستور دوباره تعزیرات این گزینه هم از دسترس خارج شد.
روابط عمومی تپسی روز گذشته (۱۰ اردیبهشت) اعلام کرد که گزینه عجله ندارم به دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است؛ سازمان تعزیرات میخواهد نظارتی بر قیمت تاکسیهای آنلاین داشته باشد و با هر گزینهای که قیمت کرایه را تغییر دهد مخالف است.
تخفیفهای فیک
بارها شده در فروشگاههای زنجیرهای شاهد درصد تخفیفی روی محصولات بودهایم و بدون آنکه قیمتهای تخفیف خورده را با قیمت واقعی محصولات در سایر فروشگاهها مقایسه کنیم دست به خرید زدهایم؛ چرا که ترجیح دادهایم فکر کنیم محصول موردنظرمان را برای مثال با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کردهایم؛ غافل از آنکه این تخفیف ممکن است غیرواقعی و صرفاً برای جذب مشتری باشد.
این تخفیفها به نوعی در تصمیمات و انتخابهای مردم اثر میگذارد و این اثر در همه حوزهها دیده میشود. نمونه قابل لمس آن واکنش کاربران شبکه اجتماعی ایکس به حذف گزینه «عجله ندارم» است. نگاهی به شبکههای اجتماعی نشان میدهد بیشتر کاربران، نسبت به حذف گزینه «عجله ندارم» ابراز ناراحتی کردهاند. یکی از کاربرانی که از حذف گزینه عجله ندارم گلایه دارد، نوشته است: «دستور قضایی طبق کدام قانون دستور به حذف گزینه «عجله ندارم» داده است؟ آیا عجله نداشتن و پرداخت هزینه کمتر هم جرم است؟»
به نظر میرسد این کاربران نیز شبیه همان کسانی که در ردیف فروشگاههای زنجیرهای برچسب تخفیف را باور میکنند، در دام تبلیغات افتادهاند؛ البته از میان آنها عدهای سعی داشتهاند که پشت پرده ماجرای گزینه «عجله ندارم» را برای دیگران شفافسازی کنند. برای مثال یکی از آنها خطاب به سایرین نوشت: «جناب علاقه داری به گول زدن خودت؟ عجله ندارم ارزانتر چه فرقی با عجله دارم گرانتر دارد، جز جابهجایی نقطه صفر مبنا؟»
کاربر دیگری هم حذف گزینه عجله ندارم و عجله دارم را منطقی دانسته و در توضیح آن خطاب به کسانی که گفته بودند از این گزینهها راضی بودند نوشته است: «در واقع هر دوتا منطقی است. بابت پول مازادی که برای عجله دارم پرداخت میشد کاری انجام نمیگرفت. بابت پولی که برای عجله ندارم کسر میشد از خدمات ارائه شده کاسته نمیشد. در ربا هم هر دو طرف راضی باشند بازم حرام است. رضایت شرط کافی نیست!»
به فکر راننده هم باشید!
تمرکز ویژه سازمان تعزیرات حکومتی روی گزینههای تاسیهای اینترنتی این بار هم تغییراتی را ایجاد کرد اما همانطور که حذف گزینه عجله دارم اعتراض رانندگان و سفیران را در پی داشت؛ به نظر میرسد این بار هم تصمیم جدید منجر به گلایهمندی این گروه شود. گزارشهای قبلی مجله مهر و گفتوگو با رانندگان اسنپ و تپسی حاکی از آن است که این گروه به شدت از قیمتهای پایین و کمیسیونهای بالا ناراضی هستند؛ تا جاییکه در قسمت نظرات تعداد زیادی از آنها یکدیگر را دعوت به اعتصاب کردهاند.
خبرها حاکی از آن است که افزایش کمیسیونها، نارضایتی نسبت به کرایهها، عدم دریافت سهمیه بنزین و عوامل دیگری صدای اعتراض رانندگان اسنپ و تپسی را بلند کرده است و بیش از یک ماهی است که برخی از آنها دست از کار کشیدهاند. چند روز قبل و تقریباً همزمان با حذف گزینه «عجله ندارم» نیز خبر رسید این اقدام گسترش و تداوم پیدا کرده است. با توجه به این شرایط به نظر میرسد سازمان تعزیرات حکومتی نه فقط به نفع مسافران بلکه برای دفاع از حقوق رانندگان نیز باید نظارت خود را ادامه دهد.
کد خبر 6093079